Du vil motta en e-post når denne varen er tilbake på lager
Du vil ikke lenger få en e-post når produktet er tilbake på lager.
Trenger du inspirasjon til ditt neste kjøp?
Se våre nyheter, bestselgere tilbake på lager eller vårt utvalg av luksusprodukter.
Luxplus (Luxplus ApS) er en medlemsklubb som gir medlemmene rabatter på bl.a. kosmetikk og parfymer samt andre medlemsfordeler. Luxplus er kun for privatpersoner. Medlemskapet er personlig, og det er derfor ikke lov å dele medlemskapet. Misbruk av medlemskap kan føre til kansellering av medlemskapet.
For å bli medlem hos Luxplus skal du være fylt 18 år, og du må bekrefte dette når du melder deg inn ved ditt første kjøp.
Medlemmer opptjener BonusCash når de fullfører en ordre på Luxplus. Mengden av BonusCash man opptjener er avhengig av hvilke produkter du kjøper. Du kan alltid se din tilgjengelige BonusCash-saldo når du er logget inn. Dine BonusCash vil automatisk bli fratrukket som en kontantrabatt på din ordre i forholdet 1:1. F.eks. 90 BonusCash gir deg en rabatt på 90 kr. Opptjente BonusCash kan ikke brukes under en eventuell gratis prøveperiode.
Det er ingen utløpsdato på dine opptjente BonusCash så lenge du har et aktivt medlemskap. Når medlemskapet ditt avsluttes, utløper dine BonusCash etter 30 dager. Innen de 30 dagene vil du fortsatt kunne bruke BonusCash ved å reaktivere medlemskapet ditt. BonusCash kan ikke veksles til kontanter eller tildeles et annet medlem.
Når du aksepterer de gjeldende abonnement betingelser hos luxplus.no, samtykker du i at luxplus.no (Luxplus ApS) kan med jevne mellomrom trekke det opplyste medlemskapsbeløpet periodevis, til du velger å avslutte medlemskapet ditt. Påfølgende kvitteringer vil være tilgjengelig når du er logget inn på luxplus.no under "Mitt Medlemskap".
Når du melder deg inn hos Luxplus skal du bekrefte at du er over 18 år. Er du under 18 år må registreringen og abonnementet signeres av en forelder. En avtale kan alltid sies opp av en forelder dersom den, uavhengig av vilkåret om å være over 18 år, er inngått av et barn eller en person under 18 år.
Ditt medlemskap hos Luxplus betales som et løpende abonnement. Medlemskapet ditt hos Luxplus fornyes automatisk, slik at du alltid har tilgang, inntil du ikke lengre vil være medlem.
Din innmeldelse hos Luxplus er bindende fra det øyeblikket du aksepterer ordren din med ditt medlemskap, og dermed tar medlemskapet ditt i bruk. Som medlem av Luxplus er du forpliktet til å betale for hele din medlemsperiode og påfølgende abonnementsfornyelser, inntil du sier opp abonnementet/medlemskapet selv på nettsiden eller ved å kontakte kundeservice.
Du er forpliktet til å betale for tjenestene du har hatt tilgang til. Dette beregnes forholdsmessig, basert på perioden Luxplus har gitt deg tilgang til medlemsfordelene. Det er ditt ansvar å bevise at du har benyttet deg av angreretten i tvilstilfeller.
Du kan ikke si opp medlemskapet ditt ved å nekte eller avbryte betalingen. For ubetalte og/eller forfalte fakturaer forbeholder Luxplus seg retten til å trekke beløpet på et senere tidspunkt og oppdatere betalingsinformasjon dersom manglende betaling skyldes utdatert betalingsinformasjon, eller å benytte samarbeidspartnere (f.eks. inkassobyråer) for innkreving.
Alle betalinger hos Luxplus skjer med betalingskort (Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro). Alle betalingsgebyrer bæres av Luxplus ApS og er dermed inkludert i oppgitte produktpriser og medlemspriser. Du har mulighet for å se dine tidligere betalinger og bestillinger når du logger inn via påloggingsikonet øverst i høyre hjørne og deretter klikker på "Mine Ordre" på luxplus.no
Alle ytelser kjøpes av Luxplus ApS, Postboks 19, 4855 Froland (Org nr.: 915 854 702). Betalinger gjennomføres av AltaPay A/S, samt gjennom Klarna.
Du kan si opp medlemskapet når det passer deg med virkning fra slutten av gjeldende medlemsperiode. Det er imidlertid ikke mulig å si opp medlemskapet innen de første 24 timene, når abonnementet er låst av tekniske årsaker. For å si opp medlemskapet ditt skal du logge inn via påloggings ikonet øverst til høyre og deretter klikke på "Mitt medlemskap". Under "Mitt medlemskap" skal du klikke på knappen: "Si opp medlemskapet" og godkjenne oppsigelsen.
Abonnementet kan ikke avsluttes mens du har en ordre under behandling.
Etter de første 24 timene (der abonnementet er låst av tekniske årsaker), kan du si opp abonnementet når det måtte passe deg. Abonnementet avsluttes da ved slutten av perioden du har betalt for.
Legg merke til at om du har en løpende ordre, kan medlemskapet ditt ikke avsluttes før ordren er sendt. Dette skjer vanligvis innen 24 timer. Vennligst prøv igjen etter bestillingen din er sendt fra lageret vårt.
For å si opp medlemskapet ditt skal du logge inn via påloggings ikonet øverst til høyre og deretter klikke på "Mitt medlemskap". Under "Mitt medlemskap" skal du klikke på knappen: "Si opp medlemskapet" og godkjenne oppsigelsen. Du kan også alltid ta kontakt med vår kundeservice. Velger du å si opp medlemskapet ditt, vil du fortsatt ha tilgang til det inntil medlemskapet opphører. Etter at medlemskapet er sagt opp, blir du ikke lenger trukket på kontoen med mindre du velger å gjenaktivere medlemskapet ditt.
Vær oppmerksom på at du ikke kan avslutte medlemskapet ved å avvise betalingen. I så fall fortsetter ditt medlemskap automatisk, og du vil også være ansvarlig for de påløpte betalingene, inntil du avslutter det via hjemmesiden eller vår kundeservice.
For ditt abonnement hos luxplus.no gjelder det en lovfestet tilbaketrekking periode på 14 dager. I praksis betyr dette at angrefristen din utløper 14 dager etter at avtalen ble inngått. Angreretten din er kun gyldig fra den dagen avtalen ble inngått og ikke ved den løpende abonnementsbetalingen.
Ønsker du å angre på abonnementet ditt, skal du gi oss beskjed om dette innen 14 dagers periode etter at avtalen er inngått. I beskjeden skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å bruke angreretten din. Du kan også velge å benytte vårt standard angreskjema som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen under Handels- og Medlemsbetingelsene.
Medlemmet er forpliktet til å betale for Medlemskapet fra den avtalte startdatoen for medlemskapet. Ved fratredelse av avtalen mellom partene plikter medlemmet å betale for den tjenesten som allerede er levert. Dette beregnes forholdsmessig basert på den perioden som Luxplus har levert medlemsfordelene.
Senest opdateret d. 10.06.2024
Våre medlemspriser er mye lavere enn normalprisen. Kjøp til medlemspris, så oppretter vi automatisk et medlemskap. Den første måneden er gratis, deretter koster den 99,- / måned. Du kan si opp medlemskapet ditt til slutten av en medlemsperiode. Les mer
Våre medlemspriser ER mye lavere enn normalprisen. Vi kjøper et stort utvalg produkter med ekthetsgaranti direkte fra de største leverandørene – slik at våre medlemmer kan få dem billig.
Vil du også si farvel til høye priser? Kjøp til medlemspris, så oppretter vi automatisk et medlemskap med din første bestilling.
Den første måneden er gratis, deretter koster den 99,- / måned. Og du kan si opp medlemskapet ditt når som helst til slutten av en medlemsperiode. Les mer
Når du legger inn en bestilling hos Luxplus, inngår du i en kjøpsavtale med Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø, Danmark.
Prisene er daglige priser og er er oppgitt inkl. mva. Når du handler på luxplus.no inngås avtaler på norsk.
Det er ikke mulig å legge til mer enn 5 varer av samme vare til medlemspris per ordre. Videresalg av produkter kjøpt fra Luxplus er ikke tillatt. Mistanke om videresalg kan føre til at medlemskapet ditt hos Luxplus blir avsluttet.
Dersom du ikke ønsker å være medlem, kan du velge å kjøpe varene dine til normalpris. Ved kjøp til normalpris blir det ikke opprettet et medlemskap.
Har du opprettet en bestilling som du ønsker å kansellere, skal du logge inn med din e-post adresse og passord under påloggingsikonet øverst i høyre hjørne. Deretter klikker du på "Mine Ordre". Under "Mine Ordre" klikker du på info-knappen til høyre for den ordren du ønsker å kansellere. Deretter klikker du på "Kanseller ordre". Det er kun mulig å kansellere en ordre hvis lageret vårt ikke har begynt å håndtere bestillingen din.
Alle betalinger er teknisk utført av AltaPay A/S. Hos luxplus.no kan du betale med Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og Klarna. Alle betalings- og kredittkort avgifter er inkludert i prisen, og betales av Luxplus ApS. Betalingen for medlemskapet samt for varene hos Luxplus ApS kan kun gjennomføres med betalingskort. Beløpet blir trukket fra kortet ditt når bestillingen er sendt fra luxplus.no eller når medlemskapet ditt begynner. Du kan aldri bli trukket et beløp større enn det du har godkjent ved kjøpet.
Når du handler hos Luxplus har du en ekstraordinær 90 dagers angrerett, hvor du kan gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet og dermed returnere varen til oss. For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette ved en utvetydig erklæring senest 90 dager etter du har mottatt varene.
Du kan også velge å bruke vårt standard angreskjema, som du kan laste ned her.
Angreretten gjelder fra dagen etter at du har mottatt varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag.
Ved følgende varetyper gjelder ikke angreretten:
• Levering av varer som sannsynligvis vil forringes eller bli foreldet raskt
• Matvarer
• Reseptfrie legemidler
Angreretten faller bort dersom:
• Du bryter forseglingen på varer som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan returneres, f.eks. ved mat, reseptfrie medisiner, helsekostprodukter, kosmetikk m.m
• Begrepet “plombering/forsegling” omfatter også spesiell emballasje som beskytter produktet og fungerer som en garanti for at produktet ikke er åpnet
• Du bryter forseglingen på elektriske artikler
Du er ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk.
Varer uten forsegling som er testet utover det som er beskrevet ovenfor anses som brukte, noe som betyr at du ved angring av kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.
Du må derfor ikke bryte forseglingen for å prøve produktet, da det ikke er tillatt å bruke produktet og deretter returnere det.
Angreretten kan kun benyttes dersom varen returneres i en slik tilstand at den kan selges på nytt.
Hvis du ønsker å returnere en eller flere varer må du kontakte oss innen 90 dager via kontaktskjemaet øverst til høyre. I henvendelsen må du legge ved bilder av varene du ønsker å returnere og oppgi ordrenummeret ditt.
Du vil deretter motta instruksjoner for returneringen.
Etter du har mottatt varene kan du kun håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå arten, egenskapene og måten de fungerer på. Angreretten faller bort dersom plomberingen/forseglingen brytes på varer som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan returneres, f.eks. ved mat, reseptfrie medisiner, helsekostprodukter, kosmetikk m.m. Begrepet “plombering/forsegling” omfatter også spesiell emballasje som beskytter produktet og fungerer som en garanti for at produktet ikke er åpnet.
Du må legge ved ordrebekreftelsen eller en lapp med navn, ordrenummer og e-postadresse i returpakken.
Ved returnering er du ansvarlig for at varen er forsvarlig innpakket. Du bærer selv risikoen for pakken/varene til vi mottar den. Husk å ta vare på kvittering og sporingsnummeret du mottar når du sender pakken i retur.
Tilbakebetalingen av returen vil bli behandlet når vi har mottatt bilde av varene og sporingsnummeret til returpakken.
Obs: Varens emballasje skal være ubrutt og varen skal returneres i samme stand som ved mottakelse og den skal være i en slik stand at vi uten problemer kan selge varen som ny. Dersom varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi. Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du hever kjøpet får du kun en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake.
Alle deler av en vare må returneres ved bruk av angreretten. Hvis det for eksempel fulgte med en sminkefjerner uten ekstra kostnad ved kjøp av en maskara, skal begge varene returneres.
Hvis en pakke returneres på grunn av avslag på mottakelse eller manglende henting fra hentestedet, er det ditt ansvar å kontakte oss da vi ikke blir automatisk informert om dette.
I disse tilfellene vil vi kreve et returgebyr på 29 kr, som vil bli trukket fra beløpet som skal refunderes. Hvis verdien av pakken er mindre enn returgebyret, vil det ikke bli utstedt noen refusjon.
Tilbakebetalingen av din retur vil bli behandlet når vi har mottatt bilde av varene og sporingsnummeret til returpakken. Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmetode som du betalte med ved kjøpet. Hvis du for eksempel har betalt med betalingskort, vil beløpet bli returnert til det betalingskortet du brukte ved kjøpet. Fraktkostnader refunderes kun ved reklamasjoner (defekte varer) og kun dersom reklamasjonen blir godkjent.
Merk: Varens emballasje skal være ubrutt og varen skal returneres i samme stand som ved mottakelse og den skal være i en slik stand at vi uten problemer kan selge varen som ny. Dersom varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi. Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du hever kjøpet får du kun en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake.
Luxplus ApS gir deg som forbruker den lovpliktige garantien på 24 måneder fra leveringsdato. Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. For alle varer (også varer med begrenset holdbarhet), er normal slitasje/forringelse ikke en mangel i kjøpslovens forstand, selv om slitasje/forringelse kan forekomme før reklamasjonsretten på 2 år utløper.
Hvis du oppdager en feil eller mangel ved en vare kjøpt på luxplus.no, skal du så snart som mulig eller senest to måneder etter at du har oppdaget mangelen, kontakte oss på lusplus.no og vi vil håndtere din reklamasjon.
Prisene på Luxplus.no er daglige priser og vi forbeholder oss retten til å endre
priser og informasjon på nettsiden når som helst uten varsel. Både fakta og informasjon om priser er opplyst med forbehold om korrekturfeil, feil angitt beskrivelse og tekniske spesifikasjoner. Vi prøver å gi så nøyaktig informasjon som mulig på Luxplus.no, men ved tilfelle av problemer påtar vi oss ikke ansvar for eventuelle feil, kostnader eller tap som er forårsaket av feil informasjon på siden eller ved feil bruk.
Alle våre produkter bestilles direkte fra de største leverandørene med garanti for
ekthet i EU. På grunn av dette kan utseendet til enkelte produkter variere,
ha et annet språk eller en annen farge.
Vi tar forbehold om avvik i totalprisen, på grunn av avrunding av de enkelte prisene.
Ønsker du å klage over kjøpet ditt, kan du rette din henvendelse til vår kundeservice via [email protected].
Ved en eventuell tvist kan du sende inn en klage til Forbrukerrådet. Les mer om hvordan du går frem her,eller ta kontakt med Forbrukerrådet her.
Luxplus ApS
Org. nr: 915 854 702
Adresse: Postboks 19, 4855 Froland
Etableringsår: 2015
Handelsbetingelsene er sist oppdatert den 28.02.2024
Databeskyttelse har høy prioritet hos Luxplus. Omhyggelig og ansvarlig håndtering av dataene er derfor helt naturlig for oss. I følgende erklæring vil vi forklare hvilke personlige og brukerrelaterte data vi samler inn fra deg og til hvilke formål vi lagrer og bruker dem.
Generelle selskapsopplysninger
Luxplus ApS
Teglværksgade 37, 1. sal, 2100 København Ø, Denmark
Personlige data er data knyttet til en persons identitet, for eksempel navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og lignende.
Så snart du registrerer deg som en Luxplus-kunde, lagrer vi ditt navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse i en elektronisk kundedatabase som kun er tilgjengelig for Luxplus-ansatte. Før vi tar imot dine personlige opplysninger, søker vi ditt eksplisitte samtykke og sikrer at du nøyaktig vet hvilken informasjon blir lagret. Vi oppbevarer dine personlige opplysninger med hensyn til å kunne sende deg de bestilte varene dine, kommunisere med deg og for å overholde regnskapslovens og bokførings regler, som påstår at regnskapsdokumenter skal oppbevares i 5 år fra slutten av det regnskapsåret som materialet gjelder. For å behandle bestillingen din, vil visse personlige data bli offentliggjort til utvalgte tredjeparter. Disse omfatter tjenesteleverandørene vi bruker til logistikk, transport og bankvirksomhet, som får levert de nødvendige kundedataene fra oss for at emballering, levering og betaling skal være mulig. Disse tjenesteleverandørene kan kun bruke dine personlige data til å oppfylle sine respektive oppgaver. Enhver annen bruk av dataene er ikke tillatt. Fortrolige opplysninger lagres ikke av oss og blir derfor aldri offentliggjort.
Som en kunde hos Luxplus har du rett til å tilbakekalle registreringen når som helst. Du har også rett til å se hvilke personlige opplysninger vi har lagret. Disse rettighetene anses som en del av GDPR. For ytterligere informasjon send oss ??en e-post til [email protected]
Hver registrerte kunde har tilgang til en personlig, passordbeskyttet kundekonto. For å logge inn på denne kundekontoen er en e-postadresse og et passord påkrevd. Passordet er valgt av kunden selv i første trinn av registreringen og er ikke synlig for Luxplus ansatte eller andre. På kundekontoen finner du dine personlige opplysninger, informasjon om dine ordrer og ditt medlemskap. Du har også adgang til å korrigere dine personlige opplysninger selv dersom disse var feil.
Når du har fullført et kjøp på Luxplus, sender vi umiddelbart en automatisk ordrebekreftelse til e-post adressen du har oppgitt. Dette omfatter dine kontaktopplysninger (navn og adresse) som varene skal sendes til, så vel som ditt bestillingsnummer, betalingsmåte og oversikt over varene du har bestilt. Denne e-posten inneholder også utdrag fra våre generelle vilkår, for eksempel avbestillingsregler og garantier.
Når varene er sendt, vil du motta en automatisk forsendelsesbekreftelse til den e-post adressen du har oppgitt. Forsendelsesbekreftelsen inneholder ditt ordrenummer og sporingsnummer som vil hjelpe deg å spore pakken din.
Når du har registrert deg som en kunde hos Luxplus, sender vi deg en rekke service e-poster
Når du melder deg på Luxplus nyhetsbrev, lagrer vi din e-post adresse for å kunne sende deg nyheter, spesialtilbud, presentasjon av produktutvalget og annen informasjon. Nyhetsbrevene sendes ut med ulike tidsintervaller, avhengig av omstendighetene. Du kan når som helst melde deg av Luxplus nyhetsbrev ved å klikke på abonnementslinken i nyhetsbrevet eller ved å kontakte vår kundeservice.
På Luxplus har du mulighet til å stille spørsmål eller kommentere et produkt på hver produktside. Det er ikke påkrevet å fylle ut ditt navn og din e-post adresse, og du kan velge å bruke kommentarfunksjonen helt anonymt. Ønsker du at vi skal svare på din forespørsel, ber vi deg om å fylle ut kontaktskjemaet med ditt navn og din e-post adresse slik at vi kan kontakte deg.
Alle personlige opplysninger blir kun samlet og brukt av Luxplus som ansvarlig databehandlingsselskap. Din personlige informasjon vil aldri bli offentliggjort eller solgt til tredjeparter, inkludert eksterne markeder eller meningsmålinger. Kun dataene som nødvendig for logistikk, frakt/levering og betaling, blir videresendt til de ansvarlige tjenesteleverandørene. Disse kan kun bruke dine personlige data for deres spesifikke formål. Enhver annen bruk er ikke tillatt og vil under ingen omstendigheter finne sted. Les videre under tredjepartstjenester.
I forbindelse med håndteringen av ordrer og kundeservice relaterte saker kan kundeservice be kunden om å framlegge legitimasjon eller annen personlig informasjon i det aktuelle tilfellet. Kunden kan sende disse opplysningene til Luxplus via e-post. Etter behandling av saken blir disse personopplysningene slettet innen 48 timer.
Brukerdata er data som kan samles når du besøker et nettsted.
Når kunder besøker Luxplus, registrerer vi hvordan våre kunder navigerer på nettstedet vårt, samt hvordan kundene våre kom til nettstedet vårt, hvilke av våre sider blir besøkt og lignende. Vi lagrer også hvilke varer kundene har kjøpt hos oss. Det gjør vi for å kunne forstå kundens oppførsel, slik at vi kan forbedre og optimalisere nettstedets funksjoner og utvalg til glede for alle våre kunder.
En informasjonskapsel (en cookie) er en fil som inneholder informasjon om hvorvidt du er ny eller allerede registrert kunde, hvilke produkter du klikker på og hvordan du navigerer på vår hjemmeside. Vi lagrer vanligvis informasjonskapsler i 12 måneder. Informasjonskapsler lagres på din PC/bærbar datamaskin, nettbrett eller smarttelefon. En informasjonskapsel kan ikke registrere deg som en person. Den gjenkjenner kun din PC / bærbar datamaskin, nettbrett eller smarttelefon og viser en tilpasset versjon av vår hjemmeside.
Du kan innstille nettleseren din til å advare deg når et nettsted bruker informasjonskapsler. Du har også mulighet for å deaktivere informasjonskapsler helt i nettleseren din. Hvis du vil slette informasjonskapslene dine, kan du gjøre det i nettleserinnstillingene dine.
Din IP-adresse er adressen til datamaskinen du bruker til besøket. IP-adressen registreres for å sikre at Luxplus alltid kan finne tilbake til datamaskinen som ble anvendt i tilfelle misbruk eller ugjerninger knyttet til besøket.
Vi jobber sammen med ulike tredjepartsleverandører som legger inn informasjonskapsler på våre vegne og registrerer bruksdata. Dette gjelder for eksempel hvordan du ender opp på Luxplus sin nettside, samt hvilken type online-reklame du klikker på. På denne måten er det mulig for oss å målrette mot brukerbasert elektronisk annonsering skreddersydd til dine individuelle preferanser. Alt dette skjer anonymt; Luxplus lagrer ikke personlige data som navn, adresse eller e-post adresse til dette formålet. Enhver oppdaget IP-adresse er også anonym.
Til analyse og remarketingsformål samarbeider Luxplus med følgende tredjepartsleverandører:
Google Analytics er en tjeneste hos Google Inc. som gir profesjonell og kompleks webanalyse. Les mer om Google Analytics.
Google AdWords er et annonseringssystem for Google Inc. som gjør at annonsører (her Luxplus) kan annonsere spesifikt. Luxplus bruker Google AdWords til retargeting. Les mer om Google AdWords.
Facebook Custom Audiences er et Facebook-verktøy som gjør det mulig å målrette annonser mot bestemte målgrupper. Luxplus bruker dette Facebook-verktøyet til retargeting. Luxplus deler telefonnumre og e-postadresser med Facebook via kryptert og sikker datautveksling. Formålet med denne databehandlingen er å hjelpe oss med å vise relevante annonser til våre medlemmer på Facebook og Instagram. Se hvordan du kan be om sletting av data i 10. Dine rettigheter. Les mer om Facebook Custom Audiences.
KlaviYo er en markedsføringsautomatiseringsplattform som Luxplus bruker til å sende ut e-post. Vi deler informasjonen med Klaviyo som er nødvendig for at vi skal kunne sende personlig kommunikasjon om medlemskap, ordre, produktanbefalinger og kampanjer. Les mer om Klaviyo
Hello Retail er en programvare som Luxplus bruker for å vise relevante produktanbefalinger på Luxplus nettsiden og i andre relevante kanaler (f.eks. e-post). Vi deler informasjonen med Hello Retail som er nødvendig for å gi en mest mulig personlig og relevant opplevelse. Les mer om Hello Retail
Til levering av varene samarbeider Luxplus med følgende tredjepartsleverandører:
Luxplus bruker Coolrunner til håndtering og levering av våre ordrer. Vi deler leveringsopplysninger, e-post adresse og telefonnummer med Coolrunner. Coolrunner leverer disse leveringsopplysninger til en 4. part som f.eks. PostNord, HeltHjem og lignende logistikkfirmaer. Les mer på Coolrunner.
Luxplus bruker PakkecenterNord til håndtering av våre bestillinger. Med PakkecenterNord deler vi ordreinformasjon, leveringsinformasjon, e-post adresse og telefonnummer. Les mer på PakkecenterNord.
I tillegg bruker Luxplus følgende tredjepartsleverandører:
Dixa er en kundeservice plattform vi bruker til å holde oversikt over kundehenvendelser. Hos Dixa oppbevarer vi din e-post adresse, ditt navn og din korrespondanse om du har tatt kontakt med vår kundeservice, enten via telefon, e-post, chat eller facebook. Alle typer kundekontakt er registrert gjennom Dixa. Les mer på Dixa.
SendGrid er en e-post adresse service som håndterer alle e-postene Luxplus sender ut til våre kunder. Vi deler e-post adresser med SendGrid. Les mer på SendGrid.
Luxplus oppbevarer ikke kundens betalingsinformasjon. Dette gjør den respektive betalingsleverandøren som anvendes til et kjøp på nettsiden. Luxplus utveksler en ID med betalingsleverandøren som dermed identifiserer betalingsformen som var anvendt. Denne betalings-IDen er unik mellom Luxplus, betalingsleverandøren og brukeren, og er derfor ikke aktuell andre steder.
Luxplus anvender AltaPay og Klarna som betalingsleverandør/betalingsgateways.
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine
personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Har du spørsmål om oppbevaringen av dine betalingsopplysninger, vennligst ta kontakt direkte med betalingsleverandøren som anvendes til betaling hos Luxplus.
Luxplus påtar seg ingen ansvar for tredjeparts og samarbeidspartneres personvern. Er du interessert i de omtalte tredjeparts personvernerklæring, vennligst ta kontakt direkte med dem.
Luxplus tar beskyttelse av dine personlige data ekstremt alvorlig. Derfor finner vi alltid alle rimelige tiltak, tekniske og organisatoriske, for å sikre at samling, bruk og oppbevaring av dataene dine er korrekt. Disse tekniske og organisatoriske prosedyrene beskytter dataene vi har samlet om deg mot uautorisert adgang eller ulovlig offentliggjørelse. Likevel kan Luxplus ikke ta ansvar for dataoverføringsfeil eller uautorisert adgang fra eksterne personer eller organisasjoner.
Har du spørsmål eller kommentarer om vår databeskyttelse, er vi alltid til din disposisjon.
Luxplus beholder retten til å endre sin personvern når som helst i samsvar med gjeldende lovgivning om databeskyttelse.
I forbindelse med lovlig håndtering av dine personopplysninger, overfører vi noen ganger dataene dine til organisasjoner basert i USA. Disse selskapene er sertifisert under EU-US Privacy Shield, og sikrer dermed at Retningslinjene overholdes. Denne mekanismen er godkjent av EU-kommisjonen som sikker i og med at den gir tilstrekkelig beskyttelse og midler for overføring av data til land utenfor EØS-området, og er derfor kompatibel med GDPR.
Vi vil ikke overføre dine personopplysninger til organisasjoner eller personer i USA eller tredjeland dersom disse landene er bestemt av EU-kommisjonen som land med manglende tilstrekkelig grad av databeskyttelse i henhold til Art. 45 av GDPR.
Skulle vi måtte overføre dine personlige data til usikre tredjeland i fremtiden, vil dette kun være mulig dersom mottakeren i det aktuelle tredjelandet har oppfylt det nødvendige databeskyttelsesnivået for å være i samsvar med dette Personvernet og EUs aktuelle lovgivning om databeskyttelse.
Overføringer vil derfor bli utført på ett av følgende grunnlag:
Om du ønsker å utøve noen av de følgende rettighetene, skal du ta kontakt med oss via kontaktinformasjonen som er gitt i begynnelsen av Personvernet.
Vi reagerer så raskt som mulig og senest en måned fra datoen vi mottok henvendelsen din, med mindre kompleksiteten og omfanget av henvendelsen gjør at vi ikke kan svare innen en måned. Under slike omstendigheter vil fristen for svaret bli utvidet til 3 måneder til sammen, jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikkel 12.
Du har rett til å få innsikt i innsamling og bruk av dine personlige data (via denne Personvernet).
Du har rett til å be om en kopi av personopplysningene Luxplus holder på deg. Tilgang kan begrenses på grunnlag av forretningshemmeligheter og/eller immaterielle rettigheter, eller på grunnlag av at informasjonen også gjelder andre identifiserbare personer.
Du har rett til å be om at vi retter opp unøyaktige eller ufullstendige personopplysninger under Art. 16 GDPR. På samme måte har du rett til å få dine personlige opplysninger slettet ("rett til å bli glemt"), jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikkel 16 og 17.
Så lenge vi er enige om at dine opplysninger behandlet av Luxplus ApS er feil eller inneholder feil, vil vi slette eller rette opp denne informasjonen så snart som mulig. Luxplus ApS vil ikke overholde forespørsler som åpenbart er ubegrunnet eller overdrevne.
Luxplus ApS vil ikke rette opp eller slette dataene dine der det er nødvendig å overholde en juridisk forpliktelse, eller hvor det er nødvendig for å etablere, utøve eller forsvare juridiske krav. Under slike omstendigheter vil Luxplus ApS kun lagre de personlige dataene som Luxplus ApS er lovpålagt eller har rett til, og sletter alle andre personopplysninger.
Du har rett til å trekke ditt samtykke til Luxplus ApS om å behandle dine personopplysninger, helt eller delvis, når som helst, jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikkel 7.
Ved tilbaketrekking av ditt samtykke vil Luxplus ApS avvikle å håndtere dine personopplysninger, med mindre Luxplus ApS er lovpålagt eller har rett til å lagre alle eller deler av dine personlige opplysninger. I så fall vil Luxplus ApS kun lagre de personlige opplysningene som Luxplus ApS er lovpålagt eller har rett til å lagre, og sletter alle andre dine personopplysninger. Tilbaketrekking av samtykke påvirker ikke lovligheten av databehandling basert på ditt samtykke før det ble trukket tilbake.
Trekker du tilbake ditt samtykke til behandling av de dataene som er nødvendig for å bruke Luxplus ApS, vil kundekontoen din ikke lenger fungere i og med at det kan hende at vi må slette alle dataene dine (noe av disse kan være absolutt nødvendig for at kundekontoen din skal fungere).
Du har rett til å motsette deg behandlingen av dine personopplysninger av Luxplus ApS når som helst , jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikel 21. Du kan også gjøre innsigelse hvis du mener at dine personopplysninger behandles i strid med samtykket du har gitt til Luxplus ApS eller i strid med gjeldende lovgivning.
Med mindre Luxplus ApS kan demonstrere overbevisende legitime grunner for behandlingen, vil Luxplus ApSikke lenger behandle dine personlige data.
Ved visse omstendigheter har du rett til å be Luxplus om å begrense behandling av dine personopplysninger jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikkel 18. Du har rett til å begrense behandling av dine personopplysninger hos Luxplus ApSunder følgende omstendigheter:
Mens Luxplus ApS vurderer nøyaktigheten av dine personopplysninger etter at du har utfordret det, eller mens Luxplus ApS vurderer legitime grunner til behandling av dine personlige data etter at du har utøvet sin rett til innsigelse ifølge Art. 21. Begrensningen til behandlingen gjelder inntil Luxplus ApS er ferdig med å behandle din innsigelse.
Luxplus ApS sin behandling av data er ukorrekt, men du ønsker ikke sletning av dine personopplysninger og søker om begrensning i stedet.
I og med at behandlingen av dine personopplysninger er basert på samtykke og/eller kontrakt, og at databehandling utføres automatisk, har du krav på dataportabilitet.
Retten til dataportabilitet betyr at du har rett til å motta de personlige dataene du selv har opplyst til Luxplus ApS i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format. Du kan da bruke dette til eget formål og overføre dataene til en annen tjenesteleverandør, jf. Generell databeskyttelsesforordning (GDPR) artikkel 20.
Er du misfornøyd med behandlingen av dataene dine eller et svar på en klage, kan du sende en klage til Datatilsynet. Datatilsynet er også i stand til å gi generell veiledning om personvern og maler for å legge inn klager.
Datatilsynet
The Data Inspectorate
P.O. Box 8177 Dep
0034 Oslo
Tlf.:+47 22 39 69 00
Fax +47 22 42 23 50
E-post: [email protected]
Publisert 18. mai 2018
Luxplus (Luxplus ApS) er en medlemsklubb som gir medlemmene rabatter på bl.a. kosmetikk og parfymer samt andre medlemsfordeler. Luxplus er kun for privatpersoner. Medlemskapet er personlig, og det er derfor ikke lov å dele medlemskapet. Misbruk av medlemskap kan føre til kansellering av medlemskapet.
For å bli medlem hos Luxplus skal du være fylt 18 år, og du må bekrefte dette når du melder deg inn ved ditt første kjøp.
Medlemmer opptjener BonusCash når de fullfører en ordre på Luxplus. Mengden av BonusCash man opptjener er avhengig av hvilke produkter du kjøper. Du kan alltid se din tilgjengelige BonusCash-saldo når du er logget inn. Dine BonusCash vil automatisk bli fratrukket som en kontantrabatt på din ordre i forholdet 1:1. F.eks. 90 BonusCash gir deg en rabatt på 90 kr. Opptjente BonusCash kan ikke brukes under en eventuell gratis prøveperiode.
Det er ingen utløpsdato på dine opptjente BonusCash så lenge du har et aktivt medlemskap. Når medlemskapet ditt avsluttes, utløper dine BonusCash etter 30 dager. Innen de 30 dagene vil du fortsatt kunne bruke BonusCash ved å reaktivere medlemskapet ditt. BonusCash kan ikke veksles til kontanter eller tildeles et annet medlem.
Når du aksepterer de gjeldende abonnement betingelser hos luxplus.no, samtykker du i at luxplus.no (Luxplus ApS) kan med jevne mellomrom trekke det opplyste medlemskapsbeløpet periodevis, til du velger å avslutte medlemskapet ditt. Påfølgende kvitteringer vil være tilgjengelig når du er logget inn på luxplus.no under "Mitt Medlemskap".
Når du melder deg inn hos Luxplus skal du bekrefte at du er over 18 år. Er du under 18 år må registreringen og abonnementet signeres av en forelder. En avtale kan alltid sies opp av en forelder dersom den, uavhengig av vilkåret om å være over 18 år, er inngått av et barn eller en person under 18 år.
Ditt medlemskap hos Luxplus betales som et løpende abonnement. Medlemskapet ditt hos Luxplus fornyes automatisk, slik at du alltid har tilgang, inntil du ikke lengre vil være medlem.
Din innmeldelse hos Luxplus er bindende fra det øyeblikket du aksepterer ordren din med ditt medlemskap, og dermed tar medlemskapet ditt i bruk. Som medlem av Luxplus er du forpliktet til å betale for hele din medlemsperiode og påfølgende abonnementsfornyelser, inntil du sier opp abonnementet/medlemskapet selv på nettsiden eller ved å kontakte kundeservice.
Du er forpliktet til å betale for tjenestene du har hatt tilgang til. Dette beregnes forholdsmessig, basert på perioden Luxplus har gitt deg tilgang til medlemsfordelene. Det er ditt ansvar å bevise at du har benyttet deg av angreretten i tvilstilfeller.
Du kan ikke si opp medlemskapet ditt ved å nekte eller avbryte betalingen. For ubetalte og/eller forfalte fakturaer forbeholder Luxplus seg retten til å trekke beløpet på et senere tidspunkt og oppdatere betalingsinformasjon dersom manglende betaling skyldes utdatert betalingsinformasjon, eller å benytte samarbeidspartnere (f.eks. inkassobyråer) for innkreving.
Alle betalinger hos Luxplus skjer med betalingskort (Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro). Alle betalingsgebyrer bæres av Luxplus ApS og er dermed inkludert i oppgitte produktpriser og medlemspriser. Du har mulighet for å se dine tidligere betalinger og bestillinger når du logger inn via påloggingsikonet øverst i høyre hjørne og deretter klikker på "Mine Ordre" på luxplus.no
Alle ytelser kjøpes av Luxplus ApS, Postboks 19, 4855 Froland (Org nr.: 915 854 702). Betalinger gjennomføres av AltaPay A/S, samt gjennom Klarna.
Du kan si opp medlemskapet når det passer deg med virkning fra slutten av gjeldende medlemsperiode. Det er imidlertid ikke mulig å si opp medlemskapet innen de første 24 timene, når abonnementet er låst av tekniske årsaker. For å si opp medlemskapet ditt skal du logge inn via påloggings ikonet øverst til høyre og deretter klikke på "Mitt medlemskap". Under "Mitt medlemskap" skal du klikke på knappen: "Si opp medlemskapet" og godkjenne oppsigelsen.
Abonnementet kan ikke avsluttes mens du har en ordre under behandling.
Etter de første 24 timene (der abonnementet er låst av tekniske årsaker), kan du si opp abonnementet når det måtte passe deg. Abonnementet avsluttes da ved slutten av perioden du har betalt for.
Legg merke til at om du har en løpende ordre, kan medlemskapet ditt ikke avsluttes før ordren er sendt. Dette skjer vanligvis innen 24 timer. Vennligst prøv igjen etter bestillingen din er sendt fra lageret vårt.
For å si opp medlemskapet ditt skal du logge inn via påloggings ikonet øverst til høyre og deretter klikke på "Mitt medlemskap". Under "Mitt medlemskap" skal du klikke på knappen: "Si opp medlemskapet" og godkjenne oppsigelsen. Du kan også alltid ta kontakt med vår kundeservice. Velger du å si opp medlemskapet ditt, vil du fortsatt ha tilgang til det inntil medlemskapet opphører. Etter at medlemskapet er sagt opp, blir du ikke lenger trukket på kontoen med mindre du velger å gjenaktivere medlemskapet ditt.
Vær oppmerksom på at du ikke kan avslutte medlemskapet ved å avvise betalingen. I så fall fortsetter ditt medlemskap automatisk, og du vil også være ansvarlig for de påløpte betalingene, inntil du avslutter det via hjemmesiden eller vår kundeservice.
For ditt abonnement hos luxplus.no gjelder det en lovfestet tilbaketrekking periode på 14 dager. I praksis betyr dette at angrefristen din utløper 14 dager etter at avtalen ble inngått. Angreretten din er kun gyldig fra den dagen avtalen ble inngått og ikke ved den løpende abonnementsbetalingen.
Ønsker du å angre på abonnementet ditt, skal du gi oss beskjed om dette innen 14 dagers periode etter at avtalen er inngått. I beskjeden skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å bruke angreretten din. Du kan også velge å benytte vårt standard angreskjema som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen under Handels- og Medlemsbetingelsene.
Medlemmet er forpliktet til å betale for Medlemskapet fra den avtalte startdatoen for medlemskapet. Ved fratredelse av avtalen mellom partene plikter medlemmet å betale for den tjenesten som allerede er levert. Dette beregnes forholdsmessig basert på den perioden som Luxplus har levert medlemsfordelene.
Senest opdateret d. 10.06.2024
Fri frakt og ingen toll på alle ordrer. Ingen krav til minste ordrestørrelse.
Test nye rutiner. Få mer ut av produktene dine. Hold deg oppdatert.
Salgspriser hver dag, hele året
Eksklusive medlemstilbud og gaver med dine kjøp
...og trekk fra på neste kjøp. 1 BonusCash = 1 kr.
Luxplus er kun for medlemmer. Som medlem får du store rabatter på sminke, parfymer, sjampo og personlig pleie.
Den første måneden er gratis! Deretter er prisen 99,- kr. per måned – med våre rabatter er pengene raskt tjent inn. Og du kan til enhver tid si medlemskapet opp.