Kun for medlemmer:
Spar på alt
Alltid gratis frakt
Spar mer med BonusCash
Kun for medlemmer:
Spar på alt
Alltid gratis frakt
Spar mer med BonusCash

Handelsbetingelser for Luxplus (Luxplus ApS)

Slik handler du

Når du legger inn en bestilling hos Luxplus, inngår du i en kjøpsavtale med Luxplus ApS, Teglværksgade 37, 1, 2100 København Ø, Danmark. 

Prisene er daglige priser og er er oppgitt inkl. mva. Når du handler på luxplus.no inngås avtaler på norsk.

Det er ikke mulig å legge til mer enn 5 varer av samme vare til medlemspris per ordre. Videresalg av produkter kjøpt fra Luxplus er ikke tillatt. Mistanke om videresalg kan føre til at medlemskapet ditt hos Luxplus blir avsluttet.

Dersom du ikke ønsker å være medlem, kan du velge å kjøpe varene dine til normalpris. Ved kjøp til normalpris blir det ikke opprettet et medlemskap.

Avbestilling av ordre

Har du opprettet en bestilling som du ønsker å kansellere, skal du logge inn med din e-post adresse og passord under påloggingsikonet øverst i høyre hjørne. Deretter klikker du på "Mine Ordre". Under "Mine Ordre" klikker du på info-knappen til høyre for den ordren du ønsker å kansellere. Deretter klikker du på "Kanseller ordre". Det er kun mulig å kansellere en ordre hvis lageret vårt ikke har begynt å håndtere bestillingen din.

Betaling

Alle betalinger er teknisk utført av AltaPay A/S. Hos luxplus.no kan du betale med Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og Klarna. Alle betalings- og kredittkort avgifter er inkludert i prisen, og betales av Luxplus ApS. Betalingen for medlemskapet samt for varene hos Luxplus ApS kan kun gjennomføres med betalingskort. Beløpet blir trukket fra kortet ditt når bestillingen er sendt fra luxplus.no eller når medlemskapet ditt begynner. Du kan aldri bli trukket et beløp større enn det du har godkjent ved kjøpet.

Angre- og returrett (Returvarer)

Når du handler hos Luxplus har du en ekstraordinær 90 dagers angrerett, hvor du kan gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet og dermed returnere varen til oss. For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette ved en utvetydig erklæring senest 90 dager etter du har mottatt varene.

Du kan også velge å bruke vårt standard angreskjema, som du kan laste ned her.

Angreretten gjelder fra dagen etter at du har mottatt varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til neste virkedag.

Ved følgende varetyper gjelder ikke angreretten:

• Levering av varer som sannsynligvis vil forringes eller bli foreldet raskt

• Matvarer

• Reseptfrie legemidler

Angreretten faller bort dersom:

• Du bryter forseglingen på varer som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan returneres, f.eks. ved mat, reseptfrie medisiner, helsekostprodukter, kosmetikk m.m

• Begrepet “plombering/forsegling” omfatter også spesiell emballasje som beskytter produktet og fungerer som en garanti for at produktet ikke er åpnet

• Du bryter forseglingen på elektriske artikler

Varens tilstand når du returnerer den:

Du er ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan med andre ord prøve produktet på samme måte som om du prøvde det i en fysisk butikk.

Varer uten forsegling som er testet utover det som er beskrevet ovenfor anses som brukte, noe som betyr at du ved angring av kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.

Du må derfor ikke bryte forseglingen for å prøve produktet, da det ikke er tillatt å bruke produktet og deretter returnere det.

Angreretten kan kun benyttes dersom varen returneres i en slik tilstand at den kan selges på nytt.

Returnering

Hvis du ønsker å returnere en eller flere varer må du kontakte oss innen 90 dager via kontaktskjemaet øverst til høyre. I henvendelsen må du legge ved bilder av varene du ønsker å returnere og oppgi ordrenummeret ditt.

Du vil deretter motta instruksjoner for returneringen.

Etter du har mottatt varene kan du kun håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå arten, egenskapene og måten de fungerer på. Angreretten faller bort dersom plomberingen/forseglingen brytes på varer som av helse- og hygienemessige årsaker ikke kan returneres, f.eks. ved mat, reseptfrie medisiner, helsekostprodukter, kosmetikk m.m. Begrepet “plombering/forsegling” omfatter også spesiell emballasje som beskytter produktet og fungerer som en garanti for at produktet ikke er åpnet.

Du må legge ved ordrebekreftelsen eller en lapp med navn, ordrenummer og e-postadresse i returpakken.

Ved returnering er du ansvarlig for at varen er forsvarlig innpakket. Du bærer selv risikoen for pakken/varene til vi mottar den. Husk å ta vare på kvittering og sporingsnummeret du mottar når du sender pakken i retur.

Tilbakebetalingen av returen vil bli behandlet når vi har mottatt bilde av varene og sporingsnummeret til returpakken.

Obs: Varens emballasje skal være ubrutt og varen skal returneres i samme stand som ved mottakelse og den skal være i en slik stand at vi uten problemer kan selge varen som ny. Dersom varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi. Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du hever kjøpet får du kun en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake.

Alle deler av en vare må returneres ved bruk av angreretten. Hvis det for eksempel fulgte med en sminkefjerner uten ekstra kostnad ved kjøp av en maskara, skal begge varene returneres.

Hvis en pakke returneres på grunn av avslag på mottakelse eller manglende henting fra hentestedet, er det ditt ansvar å kontakte oss da vi ikke blir automatisk informert om dette.

I disse tilfellene vil vi kreve et returgebyr på 29 kr, som vil bli trukket fra beløpet som skal refunderes. Hvis verdien av pakken er mindre enn returgebyret, vil det ikke bli utstedt noen refusjon.

Refusjon av kjøpesummen

Tilbakebetalingen av din retur vil bli behandlet når vi har mottatt bilde av varene og sporingsnummeret til returpakken. Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmetode som du betalte med ved kjøpet. Hvis du for eksempel har betalt med betalingskort, vil beløpet bli returnert til det betalingskortet du brukte ved kjøpet. Fraktkostnader refunderes kun ved reklamasjoner (defekte varer) og kun dersom reklamasjonen blir godkjent.

Merk: Varens emballasje skal være ubrutt og varen skal returneres i samme stand som ved mottakelse og den skal være i en slik stand at vi uten problemer kan selge varen som ny. Dersom varen har mistet verdi, og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, kan du kun få tilbake en del av kjøpesummen. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi. Dersom varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at dersom du hever kjøpet får du kun en del eller ingenting av kjøpesummen tilbake.

Reklamasjonsrett

Luxplus ApS gir deg som forbruker den lovpliktige garantien på 24 måneder fra leveringsdato. Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadelig atferd. For alle varer (også varer med begrenset holdbarhet), er normal slitasje/forringelse ikke en mangel i kjøpslovens forstand, selv om slitasje/forringelse kan forekomme før reklamasjonsretten på 2 år utløper.

Hvor raskt skal jeg reklamere?

Hvis du oppdager en feil eller mangel ved en vare kjøpt på luxplus.no, skal du så snart som mulig eller senest to måneder etter at du har oppdaget mangelen, kontakte oss på lusplus.no og vi vil håndtere din reklamasjon. 

Ansvarsfraskrivelse

Prisene på Luxplus.no er daglige priser og vi forbeholder oss retten til å endre  

priser og informasjon på nettsiden når som helst uten varsel. Både fakta og informasjon om priser er opplyst med forbehold om korrekturfeil, feil angitt beskrivelse og tekniske spesifikasjoner.  Vi prøver å gi så nøyaktig informasjon som mulig på Luxplus.no, men ved tilfelle av problemer påtar vi oss ikke ansvar for eventuelle feil, kostnader eller tap som er forårsaket av feil informasjon på siden eller ved feil bruk.

Alle våre produkter bestilles direkte fra de største leverandørene med garanti for  

ekthet i EU. På grunn av dette kan utseendet til enkelte produkter variere,  

ha et annet språk eller en annen farge.

Vi tar forbehold om avvik i totalprisen, på grunn av avrunding av de enkelte prisene.

Klagesaker

Ønsker du å klage over kjøpet ditt, kan du rette din henvendelse til vår kundeservice via [email protected].

Ved en eventuell tvist kan du sende inn en klage til Forbrukerrådet. Les mer om hvordan du går frem her,eller ta kontakt med Forbrukerrådet her. 

Generelle opplysninger

Luxplus ApS

Org. nr: 915 854 702

Adresse: Postboks 19, 4855 Froland

Etableringsår: 2015

Handelsbetingelsene er sist oppdatert den 28.02.2024